Tuesday, June 14, 2011

BERUK YANG TAK TAU MALU..

PUTRAJAYA 14 Jun - Datuk Seri Najib Tun Razak meminta kerajaan negeri menyediakan tanah di kawasan-kawasan yang telah dikenalpasti untuk menjayakan Program Rumah Mampu Milik berharga RM220,000 ke bawah yang akan dilancarkan kerajaan bulan depan.
Permintaan itu dibangkitkan Perdana Menteri ketika mempengerusikan mesyuarat Menteri Besar dan Ketua Menteri ke-112 di Bangunan Perdana Putra di sini pagi ini.
Bercakap kepada Utusan Malaysia, Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berkata, Perdana Menteri mahu semua negeri mengenal pasti kawasan sesuai di semua daerah untuk menyegerakan rancangan yang akan membantu lebih ramai golongan berpendapatan rendah dan sederhana memiliki rumah.
"Bagi kerajaan negeri Melaka, kita komited untuk membina rumah yang berharga RM200,000 ke bawah dan sebagai menyahut permintaan Perdana Menteri itu kita sudah kenal pasti beberapa daerah untuk tapak Program Rumah Mampu Milik tersebut.
"Cuma kita perlu berurusan dengan pemilik tanah sebelum diluluskan oleh Kerajaan Persekutuan," katanya ketika dihubungi hari ini.
Mesyuarat selama hampir tiga jam bermula pukul 9 pagi itu dihadiri beberapa menteri kabinet dan Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd. Sidek Hassan.
Program Rumah Mampu Milik diperkenalkan selepas kerajaan mengambil kira keluhan orang ramai termasuk di laman-laman sosial bahawa amat sukar untuk mendapatkan rumah di bawah lingkungan RM220,000 terutamanya di Lembah Klang.
Program berkenaan yang kemudiannya diperluaskan secara besar-besaran ke seluruh negara itu akan dilaksanakan melalui kerjasama pihak swasta bagi menawarkan harga rumah yang lebih berpatutan kepada golongan berkenaan.
Mohd. Ali berkata, mesyuarat yang berakhir pukul 12.30 tengah hari itu turut membincangkan mengenai isu-isu berbangkit antaranya berkenaan Dasar Tenaga Boleh Diperbaharui dan keadaan infrastruktur di negeri-negeri.

P/S : KAH.KAH.KAH..NIE LAH DIA PM YG PALING BONGOK YG PERNAH AKU TGK DLM MENTADBIR MALAYSIA NIE..SI BONGOK NIE NAK BUAT RUMAH MAMPU MILIK TP MINTAK TOLONG NGAN KERAJAAN NEGERI..KAH..KAH..KAH..ABIS KLAU NEGERI TU BKN BAWAH PARTI KATI SO KO NAK BUAT APE,PAKSA KE..??TAK PUN TANGKAP MB 4 NEGERI TU..KAH..KAH..KAH..SBB TAK KERJASAMA..RUMAH MAMPU MILIK HARGA RM200K LEBIH..KAH..KAH..KAH..BILA SEBUT PASAL GAJI TERUS DIAM,BILA RAKYAT MINTA KURANG KAN CUKAI BUAT2 PEKAK,MINTAK TAMBAH SUBSIDI MUKA MCM BABI,BILA RAKYAT PEGANG MANILA KAD MINTA ITU INI PANGGIL POLIS PUKUL ORANG..MCM SIAL.
   PEHTU ANDAIKATA 4 NEGERI TU SETUJU,IMPAK DIA..KRONI KO YG DPT PROJEK,ANAK BERANAK KO YG KAYA RAYA,RASUAH DAH MCM MAKAN NASI,RASMI PUN MUKA PALAT KO YG POTONG REBEN..TAK HORMAT PUN KETUA KERAJAAN NEGERI YG MEMERINTAH..TAK CUKUP NGAN TU KO KOMPANG SATU DUNIA CKP 'INI PROJEK KERAJAAN BN'..MUKA KO JUGAK LAH YG CKP KT MEDIA BANGSAT KO KERAJAAN DI BWH PIMPINAN UMNO/BN TAHU MASALAH RAKYAT..POK..PEK..POK..PEK..MCM ORNG GILA MEROYAN..
  PERINGATAN KEPADA 4 NEGERI DI BAWAH NAUNGAN PAKATAN RAKYAT..JGN TERTIPU..AKU ULANG SKALI LAGI JGN TERTIPU..TUHAN DAH BAGI MANUSIA NIE OTAK YG CUKUP HEBAT SAMPAI TAKDE SAPE PUN BLEH DUPLICATE,PEHTU TUHAN SAYANG LAGI KT UMAT MANUSIA NIE DIA TAMBAHKAN AKAL PLAK YG CUKUP MAHA HEBAT..SO GUNA KELEBIHAN YG TUHAN BAGI TU,JGN KENE BODOH2 KAN DGN MANUSIA YG BERTOPENGKAN IBLIS NIE..